poniedziałek, 18 listopada 2013

Drzwi zamknięte

Wczoraj skończyłam czytać książkę S. Kinga pt."Jak pisać. Pamiętnik rzemieślnika". Bardzo fajna książka, nie jako podręcznik pisania, ale ogólnie, o nim. Często powtarza, by pisać przy zamkniętych drzwiach, sam na sam z tym co się ma w głowie, a dopiero jak się skończy całość, te drzwi otworzyć. Nie jest to głupie, zwłaszcza gdy pomyślę o wielu blogach w sieci. Człowieka aż korci przecież, by pokazać choć ten jeden rozdział komukolwiek, przeczytać w komentarzu kilka miłych słów. Owszem, fajnie się czyta takie komentarze, ale to wypala na dłużą metę, potem gdy czytelnicy się wykruszą, nagle okazuje się, że nie ma dla kogo pisać i jest wielki dołek, porzucanie bloga, opowieści, a czasem i pisania. Z drugiej strony jak ktoś nie ma wokół siebie nikogo, komu mógłby bez skrępowania pokazać co napisał, zostaje internet, blogi, ocenialnie. Te z kolei potrafią czasami skrzywdzić, nie mówię o wszystkich, absolutnie, bo są przecież osoby, które naprawdę przykładają się do pracy i robią to porządnie. Jednak taka korekta potrzebna jest na samym końcu pracy, pisania, gdy opowieść jest już skonczona. Tylko gdzie znaleźć kogoś, kto przeczyta i poprawi dzieło, które ma sporą oobjętość?
" Słowa tworzą zdania. Zdania - akapity. Czasami akapity ożywają i zaczynają oddychać." Ten fragment również bardzo mi sie spodobał. Mam nadzieję, że moje akapity również będą oddychać, będą żyć i kiedyś ktoś będzie mógł to zobaczyć. Jak moje dzieło żyje. O ile się je napisze :).
A teraz mykam. Trzeba zamknąć drzwi i napisać kilka słów.

2 komentarze:

  1. widzę że przeniosłaś się na nowego blogusia ;) Dużo się zmienia, ja dawno nie pisałam, ale wróciłam do swojego bloga i postanowiłam odwiedzić starych znajomych :) no to widzę że szkolisz się w pisaniu ;) ja ostatnim czasem jestem na bakier z czytaniem ksiażek- mało czasu. W wolnej chwili zapraszam do siebie, już wróciłam http://nieidealnie-idealna-ona.blog.onet.pl/ pozdrawiam, nieidealnie-idealna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, z Twoich odwiedzić i z tego, że wróciłaś na bloga. Zapraszam częściej :)

      Usuń